High heels is the shit!



Nu är det inne med HÖÖGA klackar, helst med platå..
Men för de som inte är så vana vid detta, kanske det inte är glädje?
Jag tänkte ge lite tips så du slipper känna dig,ovan, dum och ful i dina höga klackar.

1. Jag tycker inte att en nybörjare på klackar ska ha mer än en 6 cm klack.

2.
köp inte stilett klackar detyförsta du gör, du får bättre balans och stadighet om du kör ett par med större klack, typ som dessa, som jag själv äger, och de är underbara att gå i:



3. Ha stadig sko, med det mena jag att du ska ha ett par skor som inte har: knytning som ända stadga åt foten, eller ett bar sadaletter, utan ett par pumps, eller om det är kallare, ett par skor som går till ankeln.

4. Om du har platå klack så gör det inte lika ont runt fotvalvet, eller "trampdynan" som jag kallar det, längst fram på foten, där det brukar "brännas". om du då har platå klack gör det så att det inte ansträngs lika mycket där, utan det hela kommer upp och hela foten belastas istället.

5. Tänk på hållningen och gå med hela foten: det är jätte lätt att hoppa omkring i högklackat och bara använda fotsulan, men tänk på att du ska sätta ner HELA foten samtidigt, så blir du inte lika snabbt trött i fötterna. Och en av de viktigaste sakerna är hållningen! I höga klackar blir man snyggare eftersom man får längre ben .m.m.
men du är inte lika snygg om du inte: sträcker på dig, tar ner axlarna och håller in din magen, sen ska du inte spänna benen, det ser bara onaturligt ut då!


Extra! jag brukar ha små "gelé pads" i mina pumps om jag ska gå i dem länge eftersom de gör att det inte blir lika hårt under fot sulan! Dessa kan du köpa på b.la. Dinsko,ecco m.fl.


Hoppas det går bra nu med din "high heels" och säg till om du undrar något mera !

Kommentarer
Postat av: movemi

Uppdatera gumman!!!!!!

2009-02-24 @ 13:34:48
URL: http://movemi.blogg.se/
Postat av: Marie

bra tips :)

2009-03-03 @ 00:19:38
URL: http://mariealexandra.blogg.segg.se
Postat av: julle

tack för tipsen gurl

2009-03-06 @ 17:06:49
URL: http://jullejulia.blogg.se/
Postat av: Malin Sofia

Hej. Vad gör du den 15 augusti? Lust att hänga med på sommarens största bloggträff i Stockholm? 100 stycken bloggare träffas för att käka, dricka, mingla...:) Inga blog-awards eller annat strunt, bara en jäkligt rolig fest. Hälften av platserna är redan fyllda, så hör av dig om du vill vara med. Meddela också om du inte är intresserad, för jag kommer att komma tillbaka och fråga flera gånger annars....:p All info om festen finns på min blogg under kategorin Bloggträff. Hör av dig vetja. :)

2009-04-05 @ 17:19:45
URL: http://mymomentof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0